PERASMIAN SKLK

>> Sabtu, 1 Januari 2011

MENTERI Pendidikan, Datuk Seri Anwar Ibrahim disambut meriah sebaik saja tiba untuk merasmikan
 SKLK.

HARI KERAMAT DI LEMBAH KERAMAT

Pada hari Ahad, 23 September 1990, satu hari bersejarah telah berlangsung di Sekolah Kebangsaan Lembah Keramat. Yang Berhormat Saudara Anwar b. Ibrahim, Menteri Pendidikan Malaysia ketika itu telah datang untuk merasmikan bangunan di sekolah ini.

Upacara perasmian itu bermula pada jam 4. 15 petang. Ia dikatakan sungguh meriah kerana ramai orang kenamaan serta ibu bapa hadir pada hari itu. Persembahan pancaragam, tarian, koir, nyanyian solo dan gimrama dari murid sekolah telah mendapat tepukan gemuruh dari para tetamu. Y.B, Saudara Anwar Ibrahim di dalam ucapannya mengucapkan syabas dan taniah pada kakitangan sekolah di atas kecermelangan sekolah ini di bidang akademik dan kokurikulum. Beliau juga telah meluluskan peruntukan sebanyak RM 150,000.00 untuk pembinaan dewan dan pusat sumber sekolah.

Selepas ucapan, majlis telah menjemput beliau untuk upacara menarik tirai tanda perasmian dan diiringi dengan bacaan doa. Beliau juga diijemput melawat pameran mini pendidikan. Hari yang bersejarah ini kemudian diakhiri dengan jamuan untuk para tetamu.

0 ulasan:

Penafian: SK Lembah Keramat adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini


Hak Cipta Terpelihara SKLK 2013